Om Multiway

Multiway er en odensebaseret virksomhed, hvis speciale det er at udvikle software til interaktive medier herunder trykskærme og mobiltelefoner.

Baggrund

I midten af 2009 stiftede Henrik Busch-Larsen MultiWay Digital ApS med det formål at udvikle software til interaktive medier opstillet i det offentlige rum. Tanken var at skabe to-vejs kommunikation mellem skræm og modtager, fremfor den monolog det typiske in-store TV prudukt tilbyder, hvor en skræm blot viser indhold uden nogle feedback- eller valgmuligheder.

Resultatet er blevet virksomheden Multiway A/S, da softwaren fra det tidligere selskab er indskudt i Multiway A/S i 2011.

Idegrundlag

Virksomheden er stiftet på baggrund af Henrik Busch Larsens forretningsidéer baseret på en karrusel tilknyttet interaktion, hvorpå det er muligt at tilknytte flere forskellige softwaremoduler samt eksterne interface. Grundlæggende var ønsket at lave et godt  skalérbart produkt til en fair pris.

Markedet

Processen med at digitalisere Out-of-Home verdenen er i sin infantile fase, og det må forventes, at der er mange aktører på markedet. Det vurderes, netop på grundlag af markedets infantile status, at der er stor mulighed for at opnå væsentlig succes med virksomhedens produkter. Virksomhedens produkter er at opfatte som værende 2. generationssoftware til In-store TV, om end produkterne kan anvendes både på web, tablets og mobil, med interaktivitet i fokus.

Grundlæggende er den målet at servicere dette marked med en simpel modulopbygget softwarekarrusel, hvormed virksomheden minimerer udviklingsomkostningerne, når der skal udvikles nye produkter til kunderne. Yderligere ligger den store forskel fra eksisterende produkter i interaktiviteten. Fokus ligger på at få brugerne til at interagere med informationerne for at kunne anvende denne statistik til at påvise effekt, hvilket vil hæve kvaliteten på mange medier, hvad enten det drejer sig om In-store TV, hjemmesider eller på mobiltelefoner.